日本に行きましょう~!


Shibuya
29/09/2011, 3:58 PM
Filed under: Hverdag, Japan

Hverdagen går som vanlig her i Tokyo, så jeg har ikke så mye interessant å komme med. Men nå som høsten endelig har kommet, blir fler og fler folk forkjølet. Når folk i Japan er forkjølet, bruker de sånn hvit maske som dekker nesa og munnen, sånn som leger pleier å bruke. Det virker også som om de tar en del piller, selv ved en enkel forkjølelse. Det er sikkert derfor de blir så lett syke, så ikke bare på skolen, men rundt over alt er det folk med maske nå om dagen. Selv har jeg hatt sår hals og rennende nese i noen dager nå, og kanskje jeg henger meg på bølgen og kjører på med maske selv hvis jeg blir ordentlig forkjølet

Imorgen reiser jeg til Okinawa med vertsfamilien fordi vi har blitt invitert i bryllup til noen venner av familien, og i den anledningen har jeg løpt rundt i Tokyo hver dag etter skolen i håp om å finne sko til kjolen jeg skal ha på. Det viste seg å være ganske vanskelig. Det er et stort utvalg av søte høstsko, men passende pensko har vært så og si umulig å finne.

I går dro jeg til et kjøpesenter som heter AEON (skrives foresten ÆON. Japsene er glad i å bruke de norske bokstavene, fnis), som er et gigantisk kjøpesenter på flere etasjer der nesten alt av avdelinger fungerer som en og samme butikk. Jeg gikk meg nesten vill der inne flere ganger. Da jeg ikke hadde hellet med meg til å finne pensko, dro jeg til Shibuya etter skolen idag for å se hva jeg fant. Shibuya er utrolig kult og fancy, men veldig upraktisk, og jeg liker egentlig ikke å handle der. Dette gjelder spesielt Shibuya 109, for der er det ikke lagt opp til å prøve klærne, pluss at det er veldig trangt der. Det er ganske mange etasjer, men hver etasje er små, og det er masse folk der hele tiden.

Da Shibuya 109 ikke var noen suksess,  endte jeg opp med å tusle rundt i gatene. Opp og ned og bort og frem og tilbake hele tiden uten å finne noen ting. Så gikk jeg av en eller annen grunn inn på Zara, fordi noen ganger føler jeg bare for å gå inn på de butikkene vi har i Norge også, og der fant jeg faktisk noen enkle ballerinasko(?). Jeg tenkte at nå fikk det være nok, og kjøpte de selv om jeg helst ville ha høyhelte.

Helt til slutt prøvde jeg å finne noen av de CD-butikkene som selger indies j-rock, uten hell i dette også. Jeg stoler såpass på retningssansen min at jeg bega meg ut i de fremmede gatene utenfor hovedområdet i Shibuya, men jeg trenger nok et detaljert kart for å ha en sjanse til å finne frem. Pluss at jeg holdt på å dø av sult, så jeg ga opp. Det er ikke så greit å klare seg i Tokyo når man kommer fra tidenes største bondeby, men jeg blir nok dreven etterhvert

2 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

yay endelig en post ^^ og lol, lykke til i bryllupet. o-o

Kommentar av Dan Michael 迈克尔

Woah, bryllup, er det sånn fancy japansk bryllup med kimono og hele pakka? Sandefjord er vel ikke den største bondebyen daaaa, men joda, ganske bondeby D:

Kommentar av Isah




Legg igjen en kommentar

