日本に行きましょう~!


Odaiba Joypolis
22/09/2011, 6:17 PM
Filed under: Kult, Liker

Idag dro jeg ut med folk fra klassen for å leke rundt i Tokyo. Jeg hadde egentlig ikke peiling på hvor vi skulle, annet enn at det var på Odaiba der jeg har vært en del ganger med vertsfamilien. Jeg tok tog alene til en stasjon jeg aldri hadde vært på, og følte meg meget flink da jeg kom trygt frem til stasjonen for så å finne en konbini der jeg kunne kjøpe frokost. Dagens frokost ble onigiri, (den med tunfisk og majones fordi den er best), og sånn iskaffe fra Starbucks som vi også har i Norge. I Norge er det bare tre forskjellige smaker, i Japan er det en god del fler, men jeg var glad da jeg fant Seattle Latte som var favoritten min i Norge, woho.

Uansett, de andre kom etterhvert, vi plundret med å finne frem til den såkalte Joypolis, og klaget litt over hvor varmt det var. På veien fant vi en neko cafe, som er en kafè der det er masse katter man kan leke med. Jeg hadde lyst til å gå inn siden det var masse bilder av verdens søteste katter på forsiden, men jeg får dra i en annen anledning.

Vi fant til slutt frem, og det viste seg å være en innendørs tivoliaktig/game center-lignende fornøyelsespark(?). Jeg flirte godt for meg selv da jeg så logoen dems, for av en eller annen grunn hadde de brukt norsk «ø» i stedenfor «o», og navnet ble dermed offisielt Jøypølis. De andre så derimot ikke ut til å synes at det var det minste merkelig.

Vi løp rundt fra karusell til karusell og fra spilleautomat til spilleautomat helt til kvelden kom, og kjørte på med stein-saks-papir (det er visst veldig populært her) for å finne ut hvem som skulle sitte sammen da det var for det meste to&to plasser. Da vi var godt fornøyd med innsatsen og skulle gå for å ta purikura før vi dro hjem, poppet en wangsterkoreaner opp som viste seg å gå i paralellklassen, og han ble med oss på purikura og for å spise takoyaki. Jeg liker foresten ikke takoyaki, så jeg var den eneste som ikke spiste mens alle andre syns det var helt fantastisk godt.

 Dette var visst takoyaki-pose

Helt til slutt dro jeg, Natsumi (hun i rosa), Kaho (hun i svart) og koreanern for å spise kinesisk. Jeg liker foresten kinamat bedre enn japansk mat siden det har så masse grønnsaker. Sånn ellers tror jeg japansken min faktisk ikke er helt fortapt after all, fordi idag tror jeg jeg snakket mer enn jeg har gjort noen annen dag her i Japan. Det var alikevel ikke så veldig mye jeg fikk snakket, men det kommer mest sansynlig etterhvert. Idag var gøy!

2 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Hahahahah jøypølis, jeg lo høyt når jeg leste det xD Serr, kattekafé, aaaaaaaaaw, men jeg har hørt at kattene der er skikkelig sære og bare er ute etter maten din, lol. Btw, DU MÅ TA BILDE AV ALPAKKA<3 og hvordan smaker takoyaki?

Kommentar av Isah

ååå det så koselig ut på jøypølis<3 så k0le venner du har!

Kommentar av iris




Legg igjen en kommentar

