日本に行きましょう~!


準備した
14/09/2011, 1:12 PM
Filed under: Hverdag, Kult

Jeg var trøtt på skolen idag, og bare halvveis tilstede, så dagen gikk ganske sakte. Egentlig ville jeg helst dra rett hjem, men etter at skolen sluttet ble jeg igjen sammen med andre folk i klassen for å forberede til skolefestivalen som er til helgen. Alle jobber skikkelig hardt for å få spøkelseshuset i klasserommet ferdig, og hver homeroom-time går til å planlegge og å gi beskjeder og slikt. Da jeg ikke forstår mye av det som blir sagt, har det vært litt vanskelig for meg å hjelpe til, og jeg har som regel dratt rett hjem fra skolen mens andre har vært igjen. Etterhvert fant jeg ut at jeg måtte benytte sjansen mens den var der til å ta del i det klassen lager sammen, og tenkte at idag skulle jeg bli igjen jeg også.

Noen drar hjem mens andre øver til fremførelser med klubbene sine etter skolen, så vi var ikke så veldig mange som ble igjen ved klasserommet for å lage ting til spøkelseshuset, men det var ganske koselig. Det var akkurat som i j-dramaene. Ettermiddagssolen gjorde omgivelsene sånn oransje-aktig, og folk løp rundt frem og tilbake og bygde diverse ting, øvde på sanger de skulle fremføre eller danser de skulle fremføre, eller bare tullet rundt og lo høyt. Jeg ble i godt humør, og innen vi var ferdige hadde jeg fått bedre kontakt med folk i klassen og var godt fornøyd med å ikke bare gjøre det man må, for så å dra hjem.

Da jeg bestemte meg for å dra hjem i 6-tiden, var jeg så heldig å komme akkurat tidsnok for rushtiden. Folk proppet seg inn i togene, og det var til og med vakter som sto klare der, i tilfelle folk trengte noen hjelpende dytt inn i toget, lol. Etter at dørene hadde lukket seg, så man fra utsiden hvordan folk var skvist opp i vinduene og det hele så så fantastisk latterlig ut. Sånn ellers var det bokstavlig talt som en maurtue av folk på togstasjonene, og da jeg endelig hadde kjempet meg gjennom menneskestrømmene (ok, det var en smule overdrevet) og endelig nådd frem til det siste toget mitt, var det så fullt av svette businessmenn og off shot j-rockere at jeg ga opp håpet om å få plass. Heldigvis fungerer kollektivtrafikken så bra i Japan at man ikke trenger å tenke på hverken tid eller å måtte vente. Det går både tog og buss hvert eneste minutt her omtrent.

4 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

faen jeg er så jævelig sjalu. Har du fått noe oppmerksomhet fra folk på gaten enda da? :D

Kommentar av Dan Michael

Lurer på det samme ^ og jeg gleder meg til å se resultatet av spøkelseshuset 8D og hahahaha til skviste folk i toget

Kommentar av Isah

Jeg får noen lange blikk nå og da, men jeg er jo ikke den eneste gaijinen i Tokyo, så japsene her oppfører seg ikke særlig mye mer annerledes mot gaijins som mot andre japser c:

Kommentar av Carina

Hahahaha, er det rart å være gaijin? Vel, du er vel helt sikkert vant til det nå da hahah. Angående sokkene du kommenterte på bloggen.. KOL, JEG ER SKIKKELIG TRENDSETTER I JAPAN ALTSÅ HEHE neida hahahahha xD Jeg må se å få sent en pakke til deg snart, men jeg føler jeg har så mye å gjøre for tiden D:

Kommentar av Isah




Legg igjen en kommentar

