日本に行きましょう~!


Uvær
05/09/2011, 4:39 PM
Filed under: Japan

PCen min er så godt som ødelagt, men vertsfamilien min har ganske mange ekstra PCer, så jeg får låne en søt liten hvit en.

Jeg hadde fri fra skolen idag fordi resten av skolen forbereder seg til eksamen som jeg ikke skal ha. Dagen ble stort sett tilbringt foran TVen, der jeg gjør mitt beste i å forstå hva som blir sagt. Japanske reklamer er foresten så useriøse som det går an å bli, og jeg stusser alltid over betydningen av reklamene.

Siden jeg ikke har gjort så veldig mye fornuftig den siste tiden, tenkte jeg jeg kunne skrive litt om hvordan det står til med Japan om dagen. Det går helt fint i Tokyo, her har det bare blitt litt kjøligere, men moder jord har tydligvis noe imot Japan generelt. Ikke bare må de holde ut med jordskjelv og konsekvenser det kan ha, nå om dagen blir sørlige deler av Japan herjet av både tyfon og så kraftig regnvær at det blir overforsvømmelser. Hvis mine kunnskaper innen japansk er gode nok, så skal det tydligvis være flere titalls menneskeliv som har gått tapt, og de materielle skadene er store.

Hjembyen til verstmor har blitt hardt rammet av oversvømmelse, og huset som familien hennes bor i som tydligvis betyr veldig mye for henne er fullt av vann. Bilen er ødelagt, toget fungerer ikke, og det hele høres veldig håpløst ut. Jeg skjønner ikke hvordan japanerne egentlig holder ut. De må være et veldig sterkt folkeslag.

5 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

jeg stusser og er usikker når hver reklame er ferdig. haha.
åh. jeg håper det ordner seg. herregud, jeg klarer ikke å forestille meg hvordan det er der nede, siden uværet her jeg bor ikke var så lite det heller.

Kommentar av birgitte

det er fakisk endel mer regn her også enn normalt, blei sagt på radion at denne sommeren er den våteste på 111 år her på østlandet…. men bra da at det er sånn passe i Tokyo…..

Kommentar av wilhelm

hehe…. denne hadde du ikke regna med Carina…. jaggu er jeg god på pc……………..

Kommentar av wilhelm

Haha, flink du er pappa!

Kommentar av Carina

har sitti å lest en masse av det du har skrevet…….. sender deg en mail seinere, må jobbe litt serru………. stolt av deg….. klem

Kommentar av wilhelm




Legg igjen en kommentar

