日本に行きましょう~!


Tilbakeblikk
31/08/2011, 10:47 AM
Filed under: Tanker

De siste par dagene har jeg ikke gjort stort. Jeg prøver å holde meg unna dataen så mye som mulig, da jeg merker at ved å bruke både norsk og engelsk gjør det vanskeligere for meg å konsentrere meg med japansken. Alikevel, etter å ha snakket litt på skype med vertssøster Mai i New Zealand på vertsfamiliens data, jobbet med japansken og tatt en liten lur, var det til slutt ikke noe bedre å finne på enn data.

Satt nettopp og leste bloggen til venninnen min Maria som allerede har begynt andre året på vgs, uten meg, og jeg kjenner tårene presse på. Jeg har det supert i Japan, og det kommer nok til å bli enda gøyere fra imorgen av da skolen starter og jeg kan bli kjent med fler, men jeg kan ikke hjelpe for å savne den fine tiden jeg hadde på Sandefjord vgs. Når jeg tenker tilbake på 1. året, tenker jeg at det hele bare var fint og bekymringsløst, og jeg hadde det gøy hver dag. Jeg kan ikke begynne i den samme klassen igjen, og det kan ikke bli som før, men å reise til Japan som utvekslingsstudent har vært en drøm i så mange år. Jeg tror fortsatt at det var verdt å gi slipp på det fine skolelivet i Norge for å få drømmen oppfylt, men det er fortsatt ganske tungt å lese hvordan vennene mine i Norge har det, uten at jeg kan være med dem og oppleve det sammen med dem.

Jeg har så lyst til å følge med på hvordan dere har det i Norge, men jeg tror det er best at jeg ikke gjør det så mye, da det får meg til å føle at jeg har ett bein i hvert land, og det er ingen fin følelse. Jeg har kun et halvt år her i Japan, men jeg har resten av livet mitt i Norge. Jeg skal prøve og fortsette å ikke tenke for mye på Norge, og heller nyte den korte tiden jeg har her i Japan.

Love u♥

4 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

GLED DEEEG :D og jeg liker at det er skikkelig bra og masse oppdatert på bloggen 8D

Kommentar av Dan Michael

ååååh, carina!!!!! det er jo helt vanlig. det er godt å sutre litt innimellom. alt blir superkult og bra man kommer bedre inn i språket.

Kommentar av birgitte

Skjønner at du tenker slik, men tro meg, det er virkelig INGENTING å lengte etter på SVGS! Som du sa, nyt det halvåret du er i Japan og kom hjem senere. :)

Kommentar av elisehva

Love you too! <3

Kommentar av Maria




Legg igjen en kommentar

