日本に行きましょう~!


Hjemmedager + velkomstfest
30/08/2011, 5:21 AM
Filed under: Kult

God morgen Japan, god natt Norge, jeg har nesten nettopp spist frokost.

Jeg våknet i 10 tiden, og huset var helt stille. (noe som er ganske uvanlig i dette livlige husholdet). På kjøkkenbordet sto det som vanlig litt mat fremme, for her pleier vertsmor å lage mat på morningen, også setter hun det på bordet sånn at folk kan ta litt når de vil spise. Det høres kanskje litt udigg ut, men det funker faktisk bra. Idag hadde hun lagt frem noe som var ment for meg, da det sto «Carina no gohan» på to skåler med mat, pluss en liten forklaring på hva jeg skulle gjøre med dem.

Jeg brukte litt tid på å forstå lappen, hadde litt problemer med den såkalte Healsio, ovnen jeg skulle varme maten i, men klarte meg da til slutt, og satte meg ned for å nyte fokosten. Den besto som vanlig av ris, pluss at idag var det egg også, og siderettene var pølser, kjøttkaker, salat, vårrull og noe som lignet på potet, men som ikke var potetaktig i det hele tatt.

Mens temaet er mat; da jeg spiste frokosten husket jeg litt av en drøm jeg hadde i natt. Mamma hadde laget grovbrød med brunost til meg, og jeg var veldig lykkelig over å spise det. Jeg må si at det hvite bolleaktige brødet de har i Japan ikke funker halvparten så bra som grovbrødet vi har i Norge, men ta det med ro, jeg har faktisk ikke hjemlengsel

Vertsfamilien er veldig opptatt om dagen virker det som. Jeg er den eneste som har fri, så både igår og idag var/er hjemmedag for meg. Igår var jeg hjemme hele dagen bortsett fra på kvelden, for da gikk vi en liten tur ut for å spise sushi på sånn rullebånd som går rundt i hele restauranten. Jeg tok foresten et bilde av utsikten fra ytterdøren til morningen idag, og det er passe annerledes fra hjemme i Sandefjord. Det er enda finere etter at det har blitt mørkt, jeg burde kanskje ta bilde av det også.

På søndag hadde vertsfamilien invitert en haug med venner til velkomstfest for meg på en båt som kjørte(?) rundt i fjorden ved Tokyo.  Båten hadde av en eller annen grunn det norske flagget som logo, og  jeg syntes det var litt ironisk. I tillegg til de forskjellige dekkene og noen større rom der man kunne kjøpe mat, besto båten for det meste av små rom som folk kunne reservere. (vertsmor hadde reservert et til oss). Rommet inneholdt stort sett bare et lavt langbort i midten, der man skulle sitte på gulvet å spise. Jeg hadde på yukata’en min for første gang, og det var ganske komplisert å sitte på gulvet med den. Den mørkere fargen rundt livet består av mange forskjellige lag med stoff og tråder og alt, som skal sitte veldig stramt, så å overspise seg med yukata anbefales ikke.

På velkomstfesten møtte jeg blant annet en jente som går på den samme skolen som meg, og som er venn av Mai, vertsøster i New Zealand. Hun het Tomomi, alle kalte henne Tomo-chan, og hun var ganske guttete samtidig som hun var skikkelig pen. Hun var lett å snakke med, så jeg er glad jeg hvertfall kjenner èn fra skolen før jeg starter der.

Jeg fikk også erfare den typen gutter som man tydeligvis skal holde seg unna her i Japan. Båten var stappfull av folk, og jeg og vertssøster Kei var en del ute på dekk for å trekke litt frisk luft og se på utsikten over Tokyo på kveldstid. Plutselig kom to-tre eldre gutter bort og begynte å snakke med oss, stilte en del spørsmål og ga oss komplimenter. De stakk da vi svarte at «nei, vi ville ikke ha japanske kjærster», og så lo vi litt og Kei fortalte om sånne typer gutter. Jeg husker ikke hva de ble kalt på japansk, men det var visst en del av dem i Shibuya. Man skulle visst bare overse dem. Han ene lignet skikkelig på en japansk skuespiller jeg liker, så jeg ble litt paff, og det hele var ganske lol.

Dette er bare litt av all maten som var der, men jeg spiste ikke så mye da jeg var travelt opptatt med å sitte ordentlig i yukataen min. Velkomstfesten var uansett utrolig koselig, og det var mange som sa jeg så søt ut i yukata. Jeg gleder meg til å dra til festivaler og å se på fyrverkeri i den.

9 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Dette hørtes kjempe koselig ut! :) Jeg savner Japan skikkelig! *sukk*
Gleder meg til å dra tilbake i Desember.
Shibuya gutter, ja, de er noen tøser XD haha

Kommentar av wictorianart

håhåh. åååå. shibuyagutter høres litt skummelt ut. ser for meg noen karakterer fra haruki murakamis bøker, som bare går rundt og snuser på jenter for å få seg noe og få cred for det. skummelt.
btw, det er superkoselig at du sender meg meldinger. <3 og det med båten hørtes skikkelig kult ut! og så fin du var i yukata!

Kommentar av birgitte

Aaaaaaaw så søt du er i yutaka<3 Høres kjempegøy ut der, misunner deg skikkeliiiiig<3104 Jeg angrer litt for at jeg ikke søkte om å dra jeg også, men jeg tror ikke jeg hadde tørt å snakke japansk der. Er det ikke skummelt å snakke japansk med folk? D:

Kommentar av Isah

Så spennende bloggen din er!

Kommentar av Sienna Michelle

Skikkelig spennende blogg, blir fastleser! :)

Kommentar av Martha

Ååh så fin kimono! Du var kjempe fin i den :) Ser ut som du koser deg
<3

Kommentar av mariagii

kjempefin fin blogg:D

Kommentar av Siggen

åååå så fin yukata! og så utrolig søt du var i den!! kledde deg<3

Kommentar av iris

best Washington DC DUI attorney

Hjemmedager + velkomstfest | 日本に行きましょう~!

Tilbakesporing av best Washington DC DUI attorney




Legg igjen en kommentar

