日本に行きましょう~!


忙しいカリナは忙しい
27/08/2011, 6:12 PM
Filed under: Japan, Kult, Tanker, Vertsfamilie

Tadaima-, jeg er hjemme fra Kyoto! Kyoto er en utrolig fin by, og det var mange flere turister der enn i Tokyo, så det er tydlig at det er populært. Jeg skal skrive mer om det senere og legge ut bilder og video. Jeg gikk rundt med kameraet over alt, så gled dere

Jeg tenkte jeg kunne skrive hva jeg har gjort hittil, for jeg har vært opptatt hver eneste dag siden jeg kom. Det er så rart, siden det er helt motsatt av hvordan livet mitt var i Norge. Hele livsstilen min har blitt snudd på hodet siden jeg kom hit, og ikke at det er noe negativt. Jeg trives faktisk veldig godt med det. Jeg legger meg tidlig og våkner nesten alltid av meg selv før vekkeklokken ringer, selv tidlig på morningen. Det lengste jeg har sovet til hittil er til rundt 10 – halv 11, og da hadde jeg nesten dårlig samvittighet ovenfor meg selv. Jeg spiser typisk japansk frokost med de av vertsfamilien som er hjemme eller våkne, og ser på tv sammen med dem og ler meg skakk av de teiteste tv-programmene som Japan har å by på. (tro meg, de er latterlige.)

Hver dag siden jeg kom har vertsfamilien tatt meg med ut i Tokyo. Som jeg allerede har skrevet tidligere, så dro jeg sammen med mellomste vertssøster Aya til Shibuya den andre dagen min her, tok min første purikura og var fascinert av alle gyaruene på Shibuya 109.

Dagen etter kom eldste vertsbror Ryo, og han tok med seg meg, eldste vertssøster Kei og mellomste vertsbror Shu på biltur rundt i Tokyo, og vi endte først opp på et game center. Game centeret var veldig bråkete, og jeg stusset over å se at det for det meste var godt voksne mennesker der som røyket over alt til tross for at det var skilt som sa at røyking var forbudt. Men det var alikevel veldig gøy, og jeg spiste melon pan (melonbrød) for første gang. Etter game centeret dro vi på karaoke, men selv om jeg ikke sang, så var det gøy, og fordi jeg er så glad i melon, så drakk jeg også melon soda. Fargen er ganske fancy. Så kjørte vi videre rundt i endeløse Tokyo, helt til Ryo slapp oss av på Harajuku, for så og kjøre videre. Der ble det shopping og purikura igjen. En ting jeg la merke til i Harajuku er at det er ganske mange afroamerikanere som jobber der. Eller, jeg tror de jobber der, for de står utenfor butikkene og prøver å få folk til å gå inn og kjøpe noe. tror jeg. Det er veldig få ikke-asiatere i Japan, så selv jeg som er utlending selv legger veldig merke til dem.


Purikura, øverst med Aya, nederst med Kei

Den 25. august skulle otosan til Tyskland, så han, vertsmor, de små vertsbrødrene mine og meg sto opp tidlig for å kjøre han til flyplassen. Etter at han dro ville vertsmor vise meg et tempelområde på et fjell som heter Naritasan, og etter at vi var der, fant hun ut at hun ville ta oss med til Tokyo Disney Land. Japan har både Disney Land og Disney Sea, og minstemann Tetsu ville til Disney Sea, så da dro vi dit. Vi var der hele dagen, og ut på kvelden kom Kei også, og vi tok noen karuseller ogsånt som de andre syntes var skummelt.

Disney Sea med Tetsu.
Nesten alle ungdommer på Disney Land/Sea i Japan kjøper sånne ører, og Disney er veldig populært blandt japanske ungdommer

Igår dro jeg til skolen min med vertsmor for å hilse på lærerne mine, få uniformen, timeplanen og diverse annen informasjon. Skoleveien min består for det meste av tog (lik t-banen i Norge), pluss at jeg må gå litt for å komme både til og fra stasjonene. Lærern min snakker både japansk og engelsk, men hun gjorde meste av forklaringene på japansk, og jeg var veldig overrasket over at jeg skjønte så og si alt. Timeplanen min er ganske ulik den i Norge, og jeg har nesten ingen ordentlige fag. Det er veldig mye praktisk, og jeg får en god del undervisning i japansk sammen med den andre utvekslingsstudenten på skolen som kommer fra Thailand. Jeg skal også ha judo istendefor gym. Ja, du leste riktig, judo! Jeg kan ikke engang se for meg selv drive med judo, haha. Det kan bli interessant. Min LP viste meg også rundt på skolen, og da vi kom frem til klasserommet mitt, møtte vi noen jenter fra klassen jeg skal begynne i, og de var så søte. Da vi gikk fra klasserommet, hørte vi at alle utbrøt «kawaii! kawaii!!» (søt), og det var så koselig.

Foresten, mens vi var på skolen, gikk den varme solfylte dagen plutselig over til et forferdelig regnvær etterfulgt av lyn og torden som var tusen ganger sterkere enn i Norge. Da vi skulle gå hjem fikk vi låne paraplyer fra skolen, men vi ble alikevel søkk våte. Jeg har nesten gitt opp å rette ut håret mitt, det blir faktisk ordentlig krøllete etter en halvtimes tid her i Japan uansett.

Sushien i Japan er ganske annerledes enn den i Norge, og egentlig liker jeg den i Norge bedre, fordi i Japan har de så utrolig mange varianter av fisk og annen sjømat, og man vet aldri helt hva man spiser. Jeg savner tenpura futo maki’en fra Fuji Sushi i Sandefjord, men sushien her er også god da.

Starbucks er over alt her, det føles litt rart at vi ikke har det i Norge.

5 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

AWWW FAEEN, SJALUUU, BARE VENT TIL JEG DRAR TIL KINA NESTE ÅR<333333 og fikk du den mailen jeg sendte til deg? D:

Kommentar av Dan Michael

Uuuh Kina blir spennende! Jeg brukte faktisk nesten en halvtime på å svare (den japanske mobilen er litt vanskelig å skrive med, lol), men da jeg skulle sende den, klarte jeg å dobbeltklikke på den røde telefonknappen og alt ble borte >0< Jeg ga opp og gikk for å spise frokost, men jeg skal skrive den på nytt senere idag!!

Kommentar av Carina

phew fordi for et øyeblikk der trodde jeg jeg sendte feil xD

Kommentar av Dan Michael

Carina ! Its Kristyn !
It looks like youre having a great time there in Japan, Im so happy for you, and jealous at the same time ! I hope you have a very very good time there : ) Hope to hear from you soon !

Kommentar av Kristyn

ååååå det bilde av deg og tetsu, så søte dere er aw!
høres ut som du har det supert der borte<3

Kommentar av iris




Legg igjen en kommentar

