日本に行きましょう~!


ニコ生
30/07/2011, 10:25 PM
Filed under: Forberedelse, Kult

Dere lurer sikkert på hvem denne japsen er, og hva han gjør på utvekslingsbloggen min. Jeg beklager at jeg til stadighet bringer opp fangirling på bloggene mine, men personlig syns jeg dette er ganske interessant! (…)

Altså, denne japsen, også kjent som Enju, er trommisten i yndlingsbandet mitt. I det siste så har han hatt live streaming eller hva det nå kalles igjen, på en side som heter Nico Nico Nama Housou. Både for å tilfredstille mitt behov for fangirling, og som en trening før jeg reiser til Japan, så sitter jeg og ser på denne fyren hver kveld, og han er bare så fantastisk morsom. Jeg må innrømme at jeg sliter med å få med meg store deler av det han snakker om, spesielt da jeg ikke er særlig godt kjent med japsehumor enda, men når jeg endelig forstår noe så gjør det virkelig opp for det. Og jeg føler faktisk at jeg forstår litt mer for hver gang.

Det å lese et fremmed språk, og det å høre noen snakke på et fremmed språk er virkelig to vidt forskjellige ting, og jeg har innsett at å forstå noe når jeg kommer til Japan vil bli en utfordring. Derfor er jeg glad for at jeg får litt trening på en måte som jeg samtidig syns er gøy. Jeg tror det at jeg liker japansk musikk har hjulpet meg en god del på veien til å lære japansk.

Foresten, i sta da jeg så på Enju’s live streaming så kom det et jordskjelv som visstnok skulle være 5 på richter skala, og det var helt utrolig merkelig og nifst å se på. Jorskjelvet varte bare en kort stund, og Enju selv var helt rolig, men jeg ble faktisk skikkelig nervøs. Får håpe Japan gir seg med all den ristingen snart.

Men ja, dette er uansett stort sett slik jeg får tiden til å gå frem mot avreise. Idag er det 19 dager igjen tror jeg, og herre hvor fort det går.

5 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

WOOH WOOH AWESOME!!!! SNAAARRRT :D og jeg trodde det var en jente >->

Kommentar av Dan Michael

Whaat, han er jo så mandig D:

Kommentar av Carina

…. er det en gutt?

Kommentar av elisehva

Hei, dere, det er tross alt Japan det er snakk om her.

Kommentar av Carina

HAHAja. LOL

Kommentar av Dan Michael




Legg igjen en kommentar

