日本に行きましょう~!


En liten oppdatering
17/07/2011, 5:15 AM
Filed under: Forberedelse, Tanker

Jeg blir så glad og fornøyd fordi statistikken på bloggen går ganske bra, til tross for at jeg bare skriver et par innlegg i måneden. Tusen takk til dere(・∀・) Jeg kommer jo selvsagt til å skrive masse når jeg endelig sitter i Japseland, så fortsett og følg med på bloggen er dere snille.

Altså, jeg må nesten innrømme at jeg har vært slapp når det kommer til å lære meg japansk i det siste. Godtroende som jeg var, sa jeg hele tiden til mamma: «Neida, slapp av, jeg skal ikke sove og sitte på dataen hele sommerferien. Jeg skal fokusere masse på japansken sånn at alt blir mye lettere når jeg kommer ned dit.» Heh ja. Hvordan tror dere jeg har tilbrakt sommeren? Eller, jeg har ikke sovet så mye som jeg vanligvis ville ha gjort, i og med at jeg har en pipende hund utenfor døren min hver morgen, men ja. Jeg har vært lat. I går gjenopptok jeg bunken med kanji-cards som skulle vært lært i løpet av mai, og innså både at jeg henger etter og at det å huske hvordan man skriver kanji er en liten utfordring. Jeg må jobbe hardere(`・ω・´)

Det eneste positive i all denne latheten er at selv om jeg sitter på dataen stort sett hele tiden, så er jeg mye på ameba. Altså den japanske bloggsiden med mange andre morsomme ting på. Det er gøy, og jeg føler jeg får inn en liten dose japansk hver dag på grunn av ameba(*^ー^)b Jeg har blitt flinkere til å prøve og lese hele blogginnleggene til de band-mennene (og damen) som jeg liker, i stedenfor å hoppe over til bildene fordi jeg regner med at det er for mange kanjier til at jeg kan skjønne noe som helst.

Uansett. Jeg har fortsatt en måned på meg til å bli flinkere. 30 dager pluss litt til. Her om dagen ble jeg veldig stresset fordi jeg innså at det var ganske kort tid igjen. Tiden flyr av sted når det er sommer, og det er egentlig fint. Jeg må kjøpe ny rettetang. I tillegg til nye klær, sminke, brunost og andre ting som jeg planlegger å ta med meg fra dette langstrakte land. Og jeg må vurdere å finne frem trillekofferten som vi stuet inn i et kott en gang i mars. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg skal starte når det gjelder å pakke. Klærne mine trenger jeg jo helt frem til avreise, og jeg vil også vente til like før avreise med brunosten, så den ikke blir unødvendig gammel og svett(・_・;)

Dette ble en mye lenger oppdatering enn planlagt. Overskriften passer ikke særlig godt lenger, men det går bra \(^0^)/ Vi snakkes!!

8 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

åh. du er så søt. <3 jeg gleder meg masse! men jeg stresser masse med hvilke sko og hvilke jakker og om jeg både skal ha med min pc og skolepcen, og om jeg skal ha med meg mange kameraer og engangskameraer og masse sånn. åh. men jeg regner med å kjøpe masse fint der borte og blir sikkert å kaste en del og. men det som er dumt er at jeg bare kan pakke 10kg siden jeg skal reise innenlands i japan og da kan jeg ikke ha mer enn 10kg. piss. dette ble en lang kommentar.

Kommentar av birgittevenas

Så kult at det nærmer seg. Jeg gleder meg til å følge bloggen din!

Kommentar av Momotarō

Sankyu(*^ー^)ノ

Kommentar av Carina

// true, true! ååh. tenk da. komme hjem fra skolen og kaste på seg tidenes største slaskebukse. mmmm. <3 du har et godt poeng. men om jeg legger noe jeg er glad i hjemme, kommer jeg til å savne den supermasse. og jeg har så mye jeg er glad i. dritt. dette blir superbra. <3 jeg gleder meg supermasse.

Kommentar av birgitte

Hei! Fin blogg du har! Skal selv på utveksling til Japan nå i høst, så jeg driver og følger med på utvekslingsblogger. Kom gjerne med tips om bra ting å gjøre underveis, så klarer jeg kanskje å få med meg det beste av Japan mens jeg er der ;)

Kommentar av Camilla

okei jeg MÅ spørre, hva ff’ern betyr pichandaisuki? o-o

Kommentar av Dan Michael

Altså, dette er pure fangirling, lol. Pi-chan er kallenavn på en såkalt Yamashita Tomohisa, også kjent som japansk kjekkas. Og daisuki betyr i denne sammenhengen «jeg elsker deg» og det høres superteit ut på norsk HAHA.

Kommentar av Carina

haha awe xD

Kommentar av Dan Michael




Legg igjen en kommentar

