日本に行きましょう~!


Pakke fra vertsfamilien!
11/04/2011, 9:45 PM
Filed under: Japansk, Liker, Vertsfamilie

For et par ukers tid tilbake sendte jeg en aldri så liten gave med melkehjerter til vertsfamilien, i tillegg til èn hver påskehareformet sjokolade til de to yngste vertsbrødrene mine, Shu og Tetsu. I dag fikk jeg en stor og tung pakke tilbake! ååh!

Jeg blir så varm inni meg. Pakken var endeløs, føltes ut som jeg satt i flere timer og pakket ut. De hadde sendt fine tradisjonelle japanske ting og godteri, en haug med japanske kjendis- og moteblader (masse med Yamapi), og i tillegg en pose nøtter. HAHA, hvor randomt♥ Men jeg elsker nøtter, så det er bare fint. Vertsmor Nozomi og vertssøstre Kei og Aya hadde skrevet hvert sitt brev. De to sistnevnte klarte jeg å lese uten problemer, men vertsmors innviklede kanjier er en annen histore. Jeg har fortsatt ikke kommet igjennom brevet, men jeg kjemper meg stadig fremover, haha.

For de som ikke kan så mye om dette så har det seg sånn at japansk består av tre alfabeter. Det ene, også kjent som kanji, er disse snirklende krussedullene av noen kinesiske tegn som ikke går an å lese om man ikke har lært dem utenat. (Å lære utenat innebærer å huske hvilken rekkefølge alle strekene skal stå i, betydningen av tegnet, og i tillegg alle de forskjellige uttalelsene…) Så nå sitter jeg med brevet foran meg, online japanske ordbøker på skjermen, og gjør mitt aller beste for å finne frem til riktig tegn. Slitsomt og tidskrevende, men utrolig hva jeg lærer av det.

Uansett, jeg er glad. Selvsagt er det megakjipt å tenke på at jeg egentlig skulle løpt rundt i Tokyo nå og mest sansynlig hatt piknik under sakuratrærne sammen med vertsfamilien, men jeg prøver å gjøre det beste ut av slik situasjonen ble. Jeg får tid til å bli ordentlig godt kjent med den fantastiske vertsfamilien før jeg skal bo hos dem, og jeg har i overkant av fire måneder på meg til å lære masse japansk. Så når jeg endelig sitter i japseland så skal jeg være pro. nesten.

Skal gjøre mitt beste!!

Denne minnet meg om en mini obento og var så fancy at jeg nesten ikke turte å åpne den.

Om noen har sett Spirited Away (Chihiro og Heksene), så kjenner dere kanskje igjen godteriet i posen i midten på bildet? f9z

13 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

ugh, jeg føler meg trist for dine vegne. sånn serriøst! men du, skal du på desucon forresten? :3

Kommentar av Dan Michael

Jaa, er maks kjipt. men jeg overlever.
Jeg har foreløpig ingen planer om å dra på Desucon, men ja, jeg har absolutt ingen planer for sommeren siden jeg egentlig ikke skulle være i Norge, så jeg burde vurdere det for å ikke bli forever alone c:

Kommentar av Carina

awe, da møtes vi sikkert. btw, et lite spørsmål til; tar du året gjellende? Eller har jeg allerede spurt om det? o-o dårlig hukkomelse, der har du meg :C

Kommentar av Dan Michael

Yeh. Og nei, jeg tar ikke året (halvåret…) gjeldene, derfor er det så dritt at jeg kommer hjem i februar, fordi foreldrene mine sier jeg må gå på skole frem til sommeren. Så enten blir det å ta siste del av 1. klasse om igjen, eller så blir det siste del av 2. klasse for så å begynne i 2. til høsten igjen og ta siste del to ganger = sucks big time.

Kommentar av Carina

uggggh. *sigh* det går bare oppover tilslutt da ^^ så bare gled deg c:

Kommentar av Dan Michael

Håper virkelig det, hvis ikke legger jeg meg på togskinnene. Men, skal forbli positivt inntil det skjer, hoho (B

Kommentar av Carina

Åååååååååååh, så utrolig koselig og fint! :D håper det går bedre med deg Carina. Hallo, vi reiser jo.

Kommentar av birgitte

åå så utrolig fine gaver! Kjente igjen de godteriene fra Chihiro og Heksene ja, aww

Kommentar av Maria

Aaaaaaaaaaaaaw så søte de er :D også fikk du til og med en POSE MED NØTTERRRR hahah respekt<3<3<3<3

Fikk du wagashi? 8D sånn japansk konfekt? Det ene likner veldig på det. Lol, jeg blogga om det på omoshiroi bloggen en gang XD derfor vet jeg det
og btw, vi må finne på noe asap altså

Kommentar av Isah

Mulig det er wagashi, men er ikke helt sikker, for jeg leste på bruksanvisningen (som fulgte med til alt, haha), og det sto ikke wagashi på den. Anygays jaa, si ifra når du ikke er for opptatt med gaming(^-^)b

Kommentar av Carina

CHIHIRO OG HEKSENE!!! JAJAJAJAJJAJA, KJENNER DET IGJEN! :D:D:D:D

Kommentar av Elise

Heia!
Jeg reiser også som utvekslingsstudent til høsten. Linke ?

Kommentar av Silje

HVORFOR HAR JEG IKKE SETT DETTE. hahaha, nejda, men herregud, for en fin vertsfamilie du har!

Kommentar av Maria Bjørnebær




Legg igjen en kommentar

