日本に行きましょう~!


今 Ima
02/02/2011, 12:34 AM
Filed under: Forberedelse, Japansk

I det siste har statestikken på bloggen gått opp en hel del, og det gjør meg glad, hihi. Og takk til de som gidder å kommentere♥♥

Siden folk tydligvis er mer innpå bloggen nå, tenkte jeg at jeg kanskje burde blogge oftere enn bare et par ganger i måneden. Ikke det at det er så mye å blogge om enda, siden jeg fortsatt sitter her i Norge, men ja.

Det er sikkert flere der ute som drømmer om å reise på utveksling til Japan, og da er det kjempesmart å lære seg litt japansk på forhånd.
Jeg kjørte på med internett og youtube og litt forkjellig i starten for å lære meg japansk, men i ettertid ser jeg at det finnes mye feilinformasjon der ute. Bøker er det jeg er mest fornøyd med, og da tenkte jeg jeg kunne anbefale det jeg har brukt.

Don! ↓↓

Ima tekstbok og arbeidsbok.

Jeg fikk Ima 1 av tanten og onkelen min til konfirmasjonen, og har drevet «selvstudie» siden den gang.

Bøkene er oppbygd sånn at i Ima 1, i første kapittel, lærer du hiragana. Så senere i bøkene fortelles det om en japansk families liv med enkle tekster skrevet i hiragana, med masse bilder og interessante ting her og der. Arbeidsboken inneholder oppgaver som hører til tekstene i tekstboken. Man lærer også kanji i den. Bøkene er vel som fremmedspråk-bøkene man har på skolen, bare mye mer interessant etter min mening hvertfall.

De er oversatt til norsk, og de er ganske enkle å bruke når du kommer inn i det. Allikevel syns jeg det var en fordel å kunne hiragana sånn noenlunde fra før av, for selv da kunne det bli litt krevende å lese de japanske tekstene. Anbefales : )

Ima 1 og 2 pluss andre bøker om Japan og japansk har jeg fått på haugenbok.no

-48 dager igjen

2 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Hai, jeg har tenkt til å bestille dem nå, men jeg tenkte å bestille dem på engelsk, for fant en side hvor de var myemyemye billigere. Også lurte jeg på om det var veldig lurt å ha både arbeidsbok og tekstbok, eller om tekstbok er nok? :3

Kommentar av Maria Bjørnebær

o de lærebøkene så bra ut, takk for anbefalingen! huhu fikk lyst å kjøpe de (oi i tilegg til at jeg går på japansk kurs…)

Kommentar av iris




Legg igjen en kommentar

