日本に行きましょう~!


ブログ
29/01/2011, 12:16 AM
Filed under: Forberedelse, Kult

Hei igjen,
jeg er tilbake med egentlig bare unyttig informasjon som vanlig, men som den blogg-glade personen jeg er, skriver jeg alikevel.

Jeg så nettopp at blogglisten på afs.no har blitt oppdatert, bloggene til vi som reiser ut nå har blitt lagt ut. Foresten, halvparten av de som skal til New Zealand dro tidligere denne uken! Kult. Jeg klarer ikke forestille meg hvordan 22. mars blir (←avreisedagen for Japan-folkene), og jeg er bare kjempespent.

Er ganske glad for jeg ikke er nedi en sånn dump nå, sånn som jeg var et par måneder siden. Jeg har hatt et par sånne nedturer kan man si, og bare gått rundt og bekymret meg og engstet meg og tenkt at det å reise til Japan er altfor sykt til at det burde gjøres. Men nå er jeg bare spent og glad.

Nå for tiden jobber jeg iherdig med japansken hver dag, og jeg syns det er utrolig gøy! Jeg blogger på en japansk bloggside som heter ameba, og det er enda mer motiverende og gøy når jeg både møter andre folk som jeg snakker med på japansk OG at mange japanske musikere som jeg liker blogger der.
Det er en bloggside med mange andre tilleggs-applikasjoner, blant annet なう (now, en annen twitter),  ピグ (pigg, et søtt slags chattespill) og min favoritt;
ペタ (peta, fungerer som poke på fb, bare at man kan gi det til alle som har en bruker på ameba). (←spesielt fint å gi det til folk du beundrer eller liker akkurat kl. 00:00)

I starten var det utrolig vanskelig, men etterhvert ble det lettere, og nå føler jeg jeg har kommet over en terskel, jeg kan nå bruke japansken mye lettere. Selv om jeg selvsagt har gramatiske feil og bruker et ganske enkelt språk, er det flere japanere som har sagt at jeg er flink og at det høres naturlig ut. (Noe jeg egentlig tror de sier for å være snille, siden de sikkert skjønner at jeg prøver mitt beste hvertfall, hehe) Men det er gøy, og det kan anbefales for alle som lærer seg japansk og vil få bruke den litt mer praktisk. Bloggen min finner du her om du er interessert.

Her spiller jeg og venninnen min Isabell ピグ.
Jeg er den blå duden og Isabell er den blonde med krøller.

 

Her hadde vi maintenance countown i rommet til Kyoki (den i truse og nattlue, lol) som er gitarist i et band jeg liker, de to i midten er to franske jenter jeg har blitt kjent med, og /KYK11 står for Kyoki 11, 11 minutter til maintenance.
Ser kanskje lame ut men det var kjempeartig.

Så ja, dette er hva jeg fordriver tiden med, mens jeg venter på å reise ut i verden. oj.

4 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

haha, woop woop! kjenner at det kiler vilt i magen bare jeg leser new zealand-jentene sine blogger om at de satt på flyplassen i hong kong, så jeg aner ikke hvordan følelsen skal bli når vi faktisk reiser. nedover til gardermoen, fly til london og deretter til tokyo. HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar av Birgitte

OMGGGGG SÅ SØT UNIFORM 8D Du er så heldiiiiiiiiiiggggggggg<3<3<333 jeg kommer til å savne deg D:

Kommentar av Isabell

wtff jeg kommenterte på feil innlegg XD så noob jeg er. JAJA nå får du masssse retard kommentarer av meg da<3 det er kol

Kommentar av Isabell

Hahaha så søt du er, Isabell :D:D:D
Jeg kommer til å savne deg enda mer!:C hjelp

Kommentar av pichandaisuki




Legg igjen en kommentar

