日本に行きましょう~!


In Japan, if you are….
29/11/2010, 9:25 PM
Filed under: Japan

In Japan, if you are arrested for shoplifting, you’ll have to appear in court.

En av mange systemer jeg leste om for noen uker siden, da vi fikk tilsendt masse informasjon fra AFS Japan. Fikk meg nærmest til å le. Seriøst, retten? Ikke det at jeg akkurat har noen planer om å stjele fra butikker, men syns fortsatt det var litt…… spesielt. Japan har massevis av strenge og i mine øyne litt merkelige regler og systemer, men det er vel kanskje derfor det er lite kriminalitet i landet. Ganske fint egentlig.
Er det noe man bør passe seg for når man kommer ned dit, så er det heller «kriminelle bander» og mafia og slikt, det var hvertfall sånn jeg skjønte det. Og ikke lukk opp døren for fremmede! Haha. Men jeg gleder meg. Det alle meste som forbauser meg, forbauser meg på en måte som får meg til å fnise litt og synes at Japan er et søtt land igrunn.

4-3 måneder til avreise, men først er det jul og så håper jeg på en vertsfamilie snart da. 楽しみにしていま~す★

1 kommentar so far
Legg igjen en kommentar

haha, har vi fått informasjon fra afs japan?
//hvilken prøve tar du? :D

Kommentar av birgitte




Legg igjen en kommentar

