日本に行きましょう~!


Vet ikke, jeg
04/11/2010, 7:53 PM
Filed under: Tanker

Akkurat nå sitter jeg og leser gjennom nyere deler av informasjonsheftet til AFS, og jeg tror det nettopp gikk opp for meg at det er et helt år jeg skal være borte. Jeg har selvsagt visst om dette hele tiden ‘utveksling’ har vært et aktuelt tema, men jeg tror ikke jeg har skjønt helt hva det faktisk går ut på. «..men du må være sterk nok til å akseptere forskjellene og leve med dem i et år av livet ditt» fikk meg til å tenke: oj, shit.

Jeg har virkelig blandede følelser. En dag sitter jeg og er nervøs, en annen dag gleder meg, og den neste dagen føler jeg meg nesten litt vettskremt og lurer på hva det er jeg begir meg ut på. Jeg kan sitte rett opp og ned og tenke over hele greia, og noen ganger vurderer jeg til og med om det egentlig er verdt det, til tross for at jeg vet at det er det.

Jeg føler at ved å ta dette utvekslingsåret, så er det ikke bare det at jeg er i en annen kultur for et år, for så å komme hjem igjen og kan fortsette med det vante livet i Norge. Jeg føler at jeg forlater alt som er nå, og så komme hjem igjen et år senere og må igjen starte på noe nytt. Det er nok skole jeg har i tankene, ja. Skolen er så gøy og bra nå, og selv om jeg ikke egentlig tviler på at jeg alltid vil møte nye fine folk, så frister det virkelig lite å starte i en helt ny klasse igjen med de som er et år yngre. Jeg tror ved å gjøre det, så faller jeg utenfor det som er nå og de jeg er med nå.

Skulle ønske skolen min bare godkjente året i Japan, jeg skulle gjort mitt aller beste for å ta det gjeldene. Men. Det er ingen vits i å bruke kreftene til å tenke på det, jeg bør heller fokusere på det som er relevant nå. Åå, høres så emo ut. Men ja, jeg blir virkelig emosjonell av alt dette utvekslingssgreiene, og jeg har aldri følt meg så dratt i to retninger før som jeg gjør nå. Og, disse humørsvigningene går desverre ut over mamma… Jeg beklager, men jeg kan ikke noe for det, mami.

Alle disse tankene om utveksling tar litt mye av kreftene mine nå om dagen, og selv om det kan virke som om jeg er mer negativ enn positiv til det, så er det nok ikke det som er tilfellet i bunn og grunn. Jeg er bekymret for å reise fra Norge, men jeg vet at det er verdt det, og jeg trenger bare et sted å få skrevet ned tanker og sånt.

がんばります!

(har en følelse av at om jeg leser dette når jeg sitter i Japan, så kommer jeg til å tenke «herregud, så teit jeg var på den tiden». Tviler på det blir serlig ille der nede, men det ville vært unaturlig å ikke være nervøs før avreise…..hihi)

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

